top of page
  • Forfatters billedeMalene Summer Stougaard

Selvudvikling for at øge sin bevidsthed

Opdateret: 5. dec. 2022

Selvudvikling er vigtigt for alle og sker løbende hele livet igennem.

Noget bliver du tvunget til og nærmest smidt ud i. Det gør, at du finder nye veje, der er med til at udvikle dig og det menneske du er. Det er sundt og gør os godt at kigge indad.

> At stoppe op og sætte en lup på vores tanker, adfærd og reflekterer over hvorfor vi gør som vi gør.


Hvad giver det os at træffe de valg vi gør?


Hvad er konsekvenserne/gevinsterne?




Som menneske generelt, men især også i min profession som livscoach & madmentor, er det særlig vigtigt for mig, at jeg selv hele tiden arbejder med min egen udvikling. Dette sker på et mere bevidst plan, hvor jeg igennem forskellige metoder og strategier, hjælper mig selv til at stille skarpt på de ting jeg gerne vil have et øget fokus på.


Et lille indblik i hvordan det kunne se ud for mig, er ved at lave et månedsfokus. Dette hjælper mig til at få en struktureret refleksionsproces omkring et emne, jeg ønsker at blive klogere på. Ved at forholde mig nysgerrig, kan jeg lære mig selv bedre at kende på et bestemt område eller udvide mine kompetencer.


Denne måned har jeg valgt at have en fokus, jeg kalder ”Nice November”.


Nice November handler om at sætte fokus på at være sødere ved sig selv.

At tilbyde sig selv mere venlighed og omsorg.

Det kan være i måden man taler til sig selv, behandler sig selv eller de krav og forventninger man sætter til sig selv.


Jeg genkender selv det at bruge en hård tone til at igangsætte handling og inddrage de her ord som skal og burde. Ofte tillader vi at tale vi til os selv på en måde, som vi aldrig ville tale til andre på. Hvis man faktisk afspillede nogle af de her indre samtaler højt, ville man nok få en chok over de ting man siger til sig selv og de krav og forventninger man sætter til sig selv.


Igennem min proces arbejdet jeg med metoden Big Mind, som kort beskrevet, er en metode der går ind og belyser forskellige stemmer i dig, der repræsenterer forskellige perspektiver. Her fik jeg øje på denne her stemme, der forsøgte at motivere ved at tale hård, men også hvordan den tone ikke længere virkede for mig.

De gamle mønstre ligger jo i os som skabeloner, så de popper gerne op og tilbyder sig. Derfor kan det være en god idé, at sætte målrette fokus på nogle nye vaner eller strategier du gerne vil implementere endnu mere i dit liv. Det minder mig om dette skønne citat:


”Energy flows where the mind goes”


Jeg bruger ofte det citat som en reminder til mig selv, om at huske at give energi og fokus til det jeg gerne vil have skal vokse.


Jeg sætter virkelig pris på denne bevidst fokuseret tilgang til livet og det er også derfor jeg elsker at arbejde i dette felt. Jeg hjælper mennesker til at stille skarpt på deres liv og kan være med til at sætte et stillads for deres personlige udvikling.

Der gør, at du kan bygge den bro fra der hvor du er, til der hvor du ønsker at være. Fordi det der sker med coaching, er at du begynder at sætte intentioner for dit liv og dermed finder du også ud af hvad der virkelig er vigtigt for dig!


Som altid så HUSK

"At du har alt den styrke i dig som du skal bruge!"


De bedste hilsner Malene Summer Stougaard

Seneste blogindlæg

Se alle

コメント


bottom of page